VIJESTI / PREMIJERE

Dizelaši osvajaju Evropu: novi Audi S4 je dizelaš!

s4

Audi S4

s4

Audi S4

s4

Audi S4

s4

Audi S4

s4

Audi S4

s4

Audi S4

s4

Audi S4

s4

Audi S4

Tragom novog S5, S6, S7 i SQ5

 

Audi ne odustaje od dizela. U vremenu kada im skoro svi okreću leđa, gigant iz Ingolstadta pokazuje kako i dizel može biti „zelen“ i zabavan. Ako ih javnost ne „linčuje“ zbog njegovanja dizel motora i davanja nove šanse ovim ne baš omiljenim motorima, Audi bi mogao biti upamćen kao brend koji je održao dizele u životu.

 

Kako? Pa, lijepo. Izuzetno lijepo ako gledamo modele koji dobijaju performantne hibridne dizele. Sve su to pravi ljepotani i atlete. Krenimo od SQ5 koji je započeo ovaj „bunt“ pa preko S5, S6 i S7, stigli smo do S4. Iako nismo dobili zvanični press materijal iz Audija, stvari su kristalno jasne.

 

Ako je neko iznenađen ovom odlukom, sigurno ne zna ništa o automobilima niti je u toku sa dešavanjima u autoindustriji. Recept je provjeren, 3.0 V6 TDI sa blagim hibridnim sistemom. Radi se o istom motoru koji se nalazi u gore pobrojanim S modelima. Pogonska jedinica razvija 342 KS i 700 Nm obrtnog momenta. Tu je naravno električni kompresor koji eliminiše turbo rupu, a blagi hibridni sistem nudi bolju efikasnost automobila.

 

Kada su cifre u pitanju, postoje blage razlike između dvije izvedbe S4. S4 sedan je težak 1.855 kg, dok je S4 Avant teži punih 40 kg. Samim tim, dolaze i razlike u performansama, odnosno u njihovom ubrzanju. Dok sedan do stotke juri za 4,8 sekundi, Avantu treba čitava desetinka više. „Velika“ razlika. Oba automobila će postići maksimalnu brzinu od 250 km/h. Ne zato što ne mogu više, nego zato što su limitirani.

 

Podataka o cijenama nema, te ćemo morati biti strpljivi dok Audi ne izda zvanično saopšetenje. Do tada, možemo uživati u fotografijama nove performantne „četvorke“, a nadamo se skorom dolasku i RS4 izvedbe.

21:22 | May 1, 2019

KOMENTARI (0)