VIJESTI / PREMIJERE

Električni Fiat 500 predvodi "revoluciju" u Torinu

fiat 500

Fiat 500 la Prima

fiat 500

Fiat 500 la Prima

fiat 500

Fiat 500 la Prima

fiat 500

Fiat 500 la Prima

fiat 500

Fiat 500 la Prima

fiat 500

Fiat 500 la Prima

Fiatov mali lifestyle model započinje novi život kao ekskluzivni električni kabriolet

 

Fiat 500 je od danas zvanično dostupan i kao potpuno električni automobil. Nakon što su predstavili njegovu hibridnu varijantu, Fiat je uveo i dugo očekivani električni model 500 što predstavlja praktično novi početak ovog modela. Baš kao što su šezdesetih godina prošlog vijeka pokrenuli "revoluciju" u automobilizmu zbog čega je 500 doživio veliku slavu, Fiat smiplja novi način kako da ovaj model vrati na put stare slave.

 

Sa drugom generacijom, koja je izašla na tržište 2007. godine, Fiat 500 je uveo koncept ležernosti i šarma za gradske automobile, postajući ikona italijanske mode i stila, a zatim i jedan od najprodavanijih modela u segmentu malih gradskih automobila u Evropi. Bio je to auto koji konstantno evoluira, koji je inspirisao umjetnike i muzičare tokom proteklih trinaest godina, i koji je bio osnova za preko 30 specijalnih serija.

 

Električni Fiat 500 je nešto veći model nego prije. Dužina i širina su povećane za po 6 cm, dok je međuosovinsko rastojanje poraslo za 2 cm. Osim novog izgleda eksterijera, Fiat je promijenio i enterijer, pa novi 500 izgleda modernije i dizajnerski svedenije. Tome doprinosi i veliki, široki ekran multimedijalnog sistema, dijagonale 10,25 inča, koji se nalazi na vrhu komandne table između vozača i suvozača. Ispod su klasične fizičke komande klima-uređaja, a još niže na centralnoj konzoli prekidači komandi automatskog mjenjača.

 

Novi električni Fiat 500 čuva energiju u litijum-jonskoj bateriji kapaciteta 42 kWh. Automobil dobija pogon od elektromotora snage 120 KS (88 kW), koji omogućava ubrzanje od 0 do 100 za 9 sekundi, dok 0-50 km/h stiže za samo 3,1 sekundu. Maksimalna brzina je 150 km/h. Kada je riječ o njegovoj autonomiji, Fiat navodi da automobil sa punom baterijom može da pređe do 320 km, mjereno prema WLTP ciklusu. To je veliki napredak u odnosu na prvi električni FIAT 500e iz 2014. koji je imao je bateriju od 24 kWh i radijus kretanja od svega 140 km. Na brzom punjaču od 85 kW baterija se do 80% kapaciteta dopunjava za 35 minuta, dok za samo 5 minuta može da se dođe do dovoljne rezerve električne energije da se pređe 50 kilometara.

 

FIAT će kupcima u Evropi isprva ponuditi ograničenu, numerisanu seriju "La Prima" od 500 primjeraka, po početnoj cijeni od 37.900€, uključujući uređaj za punjenje baterije Easy Wallbox. Knjiga narudžbi je već otvorena, a zainteresovani kupci treba da polože depozit od 500€, koji se može refundirati u slučaju da odustanu od automobila.

 

Narudžba se obavlja putem aplikacije, a oprema će, između ostalog, uključivati i kompletnu LED tehnologiju u svjetlosnim grupama, sjedišta presvučena eko-kožom, 17-inčne alu felge, hromirane ukrasne detalje i brojne sisteme asistencije vozaču.

20:01 | Mar 4, 2020

KOMENTARI (0)