VIJESTI / AKTUELNOSTI

INTERVJU: Risto Vukov - Cilj je doći do svjetskog Porsche Supercupa

vukov

Risto Vukov

vukov

Risto Vukov

vukov

Risto Vukov

vukov

Risto Vukov

vukov

Risto Vukov

vukov

Risto Vukov

Mladi i perspektivni makedonski automobilista o svom velikom iskoraku u profesionalnoj karijeri

 

Kada govorite o automobilizmu u Sjevernoj Makedoniji, prva asocijacija će vam zasigurno biti Igor Stefanovski. Osim njega, ta zemlja je iznjedrila još mnogo brzih momaka koji svoje karijere grade postepeno i probijaju svoj put ka „zvjezdanom nebu“. Risto Vukov je jedan od momaka koji strpljivo grade svoju karijeru. Momak iz Skoplja je prošle godine petogodišnju kampanju u klasi A-1150 ccm, popularnom Hibridu, okončao šampionskom titulom te će od ove godine svoju automobilističku karijeru nastaviti u ljutoj „mašini“ koja je san mnogih vozača. Vukov će od ove godine voziti u talijanskom Porsche Carrera Cupu, a uzimajući u obzir njegov kapacitet, mogao bi postati jedan od najuspješnijih vozača u historiji makedonskog automobilizma.

 

 

Sa Ristom smo se osvrnuli na njegovu dosadašnju karijeru, početke u kartingu, ali i planove za budućnost:

 

 

TA: Svi oni koji malo bolje prate autosport znaju ko je Risto Vukov. Šta nam ti možeš reći o sebi? 

RV: Zovem se Risto Vukov. Rođen sam u Skoplju i imam 24 godine. Ljubav prema automobilima gajim od malih nogu, a sve je krenulo sa šest godina kada sam počeo svoju karting karijeru, pa sve do dan danas.

 

TA: Kako si se zarazio „oktanskim virusom“? Da li su autotrke dječački san ili se ljubav prema brzini javila kasnije?

RV: Kao što sam već rekao. Sve je počelo s kartingom kada sam imao samo šest godina. Karting je vrlo bitan segment u autotrkama. Mogu reći da svi oni koji su svoju karijeru započeli u kartingu su bolji vozači u budućnosti. Karting je mala „sprava“, ali je veoma zahtjevna i jako brza. Potrebno je mnogo da se uči. Dovoljna je činjenica da su svi vozači Formule 1 svoj put započeli upravo s kartingom. Što se tiče ljubavi prema trkama, naravno da se radi o dječačkom snu, kao i kod svih koji zaista vole trke.

 

TA: Ono što mnogi zaboravljaju je činjenica da si u svojim danima u kartingu vozio rame uz rame sa Carlosom Sainzom i Pierreom Gaslyjem, momcima koji su stigli do Formule 1. Koliko ti je značila jaka konkurencija još u početnoj fazi tvoje karijere?

RV: Moram biti iskren. Istina je, vozio sam sa trenutno popularnim vozačima Formule 1. Međutim, tada smo bili u istoj razini i svi smo bili na početku svojih karijera. Nisam mogao da pretpostavim da će dio tih vozača stići do Formule 1. Naravno, konkurencija je metod broj jedan za uspjeh u trkama, ali i životu. Postoji mnogo vozača koji voze bez konkurencije i redaju pobjede. Meni nikada nisu bile izazov takve trke. Radije bih bio zadnji u konkurenciji od 15 – 20 vozača, nego prvi u klasi koja broji svega tri vozača. Svaki izazov je veći za vas, ali puno znači u profesionalnom razvoju.

 

TA: Nakon kartinga, prelaziš u seniorsku konkurenciju i voziš Yugo Hibrid. Tačku na tu klasu si stavio titulom u 2019. godini. Da li ti je to bio znak da si zreo za velike stvari?

RV: Hibrid je jedna, meni veoma draga klasa. Svako ko je naučio voziti Hibrida, vrlo lako će se snaći u većim klasama. Da li sam spreman za velike stvari? Mislim da jesam. Vozio sam pet godina u ovoj klasi i tokom tih pet godina sam se dobro namučio da dođem do tog vrha. Nisam htio napustiti ovu klasu bez titule jer bi to za mene bio nedovršen posao. 

 

TA: U 2020. godini prelaziš za volan Porschea 911 Cup. Karijeru nastavljaš u talijanskoj seriji Porsche Carrera Kupa. Kakva su ti očekivanja od prve sezone? 

RV: Moram biti iskren i realan. Ne očekujem borbu za prva tri mjesta. To bi bilo po malo i bezobrazno da kažem. Bitno mi je da u prvoj godini naučim koliko god je to moguće, a rezultati će doći vremenom sami po sebi. Bio bih zadovoljan da tokom prve sezone vozim od petog do osmog ili devetog mjesta. Za prvu sezonu, smatrao bih to velikim uspjehom.

 

TA: Finansije su jedan od presudnih faktora u napretku svakog vozača. Gdje se vidiš nakon Porsche Supercupa?

RV: Vidite, finansije su sigurno broj jedan, ali nakon talijanskog Porsche Carrera Kupa, sve drugo je stvar profesionalnosti, mojih rezultata i koliko sam ja zapravo spreman za napredak. Želim reći da bih nakon talijanskog Carrera Kupa vozio svjetski Porsche Supercup. Ipak, tu nije stvar imaš li novca već se tu gledaju isključivo vaši dosadašnji uspjesi. Bez rezultata ne možete ništa, tako da je sve do mene! 

 

TA: Za kraj, tvoja poruka mladim vozačima koji žele krenuti tvojim stopama!

 

RV: Moja poruka mladima je da ni jedan uspjeh nije lak. Nemojte nikada odustajati od onoga što zaista želite. U autotrkama ćete se mnogo češće sretati sa negativnim stvarima nego sa pozitivnim. Te negativne stvari iskoristite da naučite nešto novo i u konačnici izađete kao pobjednik. Ne bojte se izazova. Bitno je da cijenite i sebe i konkurenciju, ali i da učite na greškama. Ne tražite probleme u drugim stvarima, već se fokusirajte na sebe. Pogledajte greške koje ste napravili na stazi, sve to dobro analizirajte i krenite iznova. Vi ste ti koji trebate podesiti automobil prema sebi, a ne neko drugi. Vi trebate da kažete šta fali na automobilu. Kada sve to naučite, uspjeli ste. Niko nikada nije naučio sve, i nikada i neće. Ali uvijek tražite više i težite ka boljem!

21:22 | Mar 30, 2020

KOMENTARI (0)