VIJESTI / AKTUELNOSTI

Po čemu ćemo pamtiti 2019. godinu?

Osvrt na godinu iza nas

 

Prvenstveno, ekipa Top Auto portala pamtiće 2019. godinu po tome što je ovo prva godina rada portala sa daleko najmlađom redakcijom i ekipom koja za vas priprema sadržaj svakodnevno. Naše ambicije su iste kao i prvoga dana – biti broj jedan u Bosni i Hercegovini. Put do vrha je dug, a svaki put kreće sitnim koracima. S radom smo zvanično počeli 6.2.2019. i od tada smo sa vama podijelili 970 članaka. Ispratili smo sajmove u Ženevi, Šangaju, Frankfurtu, Los Angelesu, ali smo bili i na licu mjesta u Sarajevu gdje se sajam vratio nakon 15 godina. Ispratili smo i domaće premijere novog Porschea 911, Škode Scale, BMW-a X6, a za vas smo testirali Hondu Civic, Toyotu Corollu, Toyotu RAV-4, Alpine A110S, Volkswagen Multivan i Kiju XCeed.

 

Tokom godine smo imali priliku da kontinuirano upoznajemo nove Mercedesove modele. Od početka pa sve do decembra, stizali su noviteti iz Štutgarta, a ne bismo mogli izdvojiti niti jedan kao posebno upečatljiv jer su svi na svoj način obilježili godinu. Ako se nas pita, naša najsjanija zvijezda stiže iz Afalterbaha – naravno, to je A45 S AMG.

 

Mnogi su ove godine po prvi put predstavili svoje hibridne ili čak potpuno električne modele. Među njima su Ford, Škoda, Mazda, Peugeot, Renault i Volkswagen. Ford je ušao u svijet elektrifikovanih automobila u aprilu kada je predstavio hibridni Explorer, ali i novu Kugu. U međuvremenu je stigla i nova Ford Puma, a za kraj godine su sačuvali Mustang Mach-E – svoj prvi električni automobil u historiji. Škoda je takođe zakoračila u svijet e-mobilnosti. Čast da probiju led imali su Citigo e iV, prvi električni Škodin automobil, dok je Superb iV prvi punjivi hibrid. Iako i dalje čvrsto vjeruju u motore s unutrašnjim sagorijevanjem, Mazda je na tržište plasirala MX-30, prvi produkcijski električni automobil. Renault je od ranije imao svoj električni Zoe, a ove godine ga je dodatno unaprijedio. Novost je hibridni pogon u novoj generaciji Clia. Peugeot je u svijet električnih automobila zakoračio sa novim 208, koji će pored standardne verzije imati i potpuno električnu. Gigant iz Volfsburga, Volkswagen, ove godine je predstavio svog pionira. I.D.3 je prvi električni Volkswagen za masovnu proizvodnju, a s novim članom porodice, debitovao je i novi, modernizovani logo.

 

Pred sami kraj godine, stigle su nam nove generacije dva najpopularnija automobila u Bosni i Hercegovini. U oktobru je predstavljena nova, osma po redu generacija Volkswagen Golfa, dok je nekoliko sedmica kasnije, u novembru, svoj glavni adut predstavila i Škoda. Četvrta generacija Octavije je sve ostavila bez daha na premijeri u Pragu.

 

U svijetu autosporta, stvari su bile prilično zanimljive, ako izuzmemo Formulu 1 gdje Lewis Hamilton i Mercedes jednostavno „uništavaju“ konkurenciju. Britanac je došao do šeste titule u karijeri, a niko ga nije ozbiljnije ugrozio. Ozbiljan napredak su napravili u Hondi, kao i McLarenu. Ferrari je ponovo podbacio, iako se mogu radovati jer su dobili novog vrhunskog vozača koji će zasigurno konkurisati za titulu – Charles Leclerc je nanio poraz Sebastianu Vettelu kojem bi naredna sezona mogla biti posljednja u Ferrariju. S druge strane, u WRC-u, konačno smo dočekali novog prvaka koji nije Francuz i ne zove se Sebastien. Ott Tanak je u Toyoti Yaris WRC došao do prve titule u karijeri, a zatim potpisao za Hyundai koji je ove godine osvojio šampionsku titulu u konkurenciji konstruktora. Škoda je „demolirala“ WRC 2 Pro kategoriju s novom Fabijom R5 Evo, a nakon dominantne sezone, najavili su povlačenje iz šampionata kao fabrička ekipa.

 

Na domaćoj sceni smo svjedočili jednoj teškoj sezoni koju su bh. vozači ipak uspjeli dovesti do kraja. Jedini šampionat koji je „tečno“ protekao je šampionat u slalomu sa velikim brojem vozača, ali i dosta takmičenja. Kalendar brdskih trka je u toku godine smanjen za dva takmičenja za koja smo već ranije rekli da su pod velikim znakom pitanja.  Šampionat na kružnim stazama nije bio pod znakom pitanja, iako je gotovo nepodnošljiv u finansijskom smislu. Na kraju, momci sa najvećom željom i uz puno odricanja su časno branili boje BiH i na gostovanjima u Srbiji i Hrvatskoj. Svoju definitivnu „smrt“ u BiH, doživjela je disciplina reli. Otkazivanjem Relija Jahorina svega par dana prije starta, zapečaćena je sudbina ove discipline koja zbog velikog broja faktora nije mogla zaživjeti u našoj državi.

 

Za kraj, redakcija portala Top Auto vam želi sretnu Novu 2020. godinu uz puno lijepih trenutaka i pređenih kilometara!

18:42 | Dec 31, 2019

KOMENTARI (0)