VIJESTI / AKTUELNOSTI

Porsche je gospodar Road Atlante

gt3

Porsche 911 GT3 RS

gt2

Porsche 911 GT2 RS

gt2

Porsche 911 GT2 RS

Dva rekorda u jednom danu

 

Porsche je uvijek važio za jedan od najekskluzivnijih brendova, ali su uvijek posvećivali veliku pažnju autosportu i sportskim automobilima. To je nešto što je zapravo izgradilo brend, onakav kakav poznajemo danas. Porscheovi automobili drže rekorde na brojnim stazama u mnogo različitih kategorija. Sjetimo se samo prošlogodišnje „turneje“ sa modelom 919 Hybrid koji je „isprašio“ rekorde Formule 1.

 

Ovoga puta, radi se o koliko toliko pitomijem automobilu. Ako se za 911 GT2 RS uopšte može reći da je pitom. Porsche 911 GT2 RS je najsnažniji fabrički izrađen 911 ikada. Pokreće ga 3.8 šestocilindarski biturbo bokser motor koji razvija 700 KS i od 0 do 100 mu treba svega 2,8 sekundi. Maksimalna brzina koju postiže iznosi 340 km/h. A na stazi? Na stazi je zvijer. Dokazao je to i na Nordschleifeu gdje je prošle godine postavio rekord koji je skinuo Lamborghini Aventador SVJ, a zatim je u drugom pokušaju skinuo i Lamborghinijev rekord.

 

Ovoga puta, Porsche se zaputio ka SAD-u i legendarnoj Road Atlanta stazi. Tu su demonstrirali mogućnosti svog modela 911 GT3 RS koji je ovu stazu prešao u vremenu 1:26.24. To je bio novi rekord za produkcijske automobile, dok se nije pojavio monstruozni 911 GT2 RS na stazi i dodatno spustio vrijeme. Novi rekord iznosi 1:24.88. Poređenja radi, najbrže vrijeme ikada postavio je Stephane Sarrazin u Peugeotovom LMP1 prototipu i iznosi 1:06.242. Svega 18 sekundi sporije od LMP1 prototipa, za nas je to sasvim dovoljno kada je produkcijski automobil u pitanju.

 

Za volanom 911 GT2 RS je bio David Donohue, koji je podijelio svoje utiske:

„Ovo je nevjerovatno iskustvo za mene. Porsche 911 GT2 RS je izvrstan auto. Savršeno ležanje u krivinama, trakcija na izlazu iz krivina i ogroman downforce – sve zajedno je ovaj rekord učinilo mogućim. Ovaj automobil ne samo da je sposoban i konkurentan, već je izuzetno pristupačan za vozača. Vrlo lako se navići na automobil i voziti ga na limitu. Masivan obrtni moment se osjeti sa svakim davanjem gasa, ali ta snaga nije neobuzdana. Dapače, veoma je iskoristiva i automobil je ekstremno dobro balansiran. Bilo je usitinu uživanje voziti ga i postaviti rekord sa njim.“

20:52 | Mar 27, 2019

KOMENTARI (0)