SPORT / FORMULA 1

Preminuo Niki Lauda

Legenda Formule 1 preminula u 70. godini života

 

Umro je Niki Lauda, legendarni vozač Formule 1, trostruki prvak svijeta i jedan od ključnih ljudi u dominantnom timu Mercedesa u Formuli 1. Vijest o smrti saopštila je njegova porodica. Lauda je za punih 70 godina života ostavio neizbrisiv trag u Formuli 1, a zbog svog jedinstvenog karaktera, ostaće neprežaljena figura u paddocku.

 

Niki je svoj put započeo u Formuli Vee, međutim u jednom momentu, njegova karijera je počela da stagnira, Lauda je uzeo pozajmicu od oko 30.000 funti kako bi platio svoje mjesto u Formuli 2, u timu March. U Formuli 2 je proveo godinu dana koji nisu bili baš sjajni za Nikija. Zatim je ponovo uzeo pozajmicu kako bi platio mjesto u BRM timu u Formuli 1. U međuvremenu, doživio je veliko šikaniranje od strane porodice i nastojanje da zaustave njegov napredak u karijeri automobiliste, sve zbog želje da nastavi porodični biznis.

 

Međutim, Niki se nije dao omesti i u prvoj sezoni sa BRM timom pokazao je raskoš svog talenta. Njegov timski kolega, Clay Regazzoni je ubrzo potpisao ugovor za Ferrari, a po dolasku u Maranello, El Commandatore (Enzo Ferrari), pitao je Regazzonija šta misli o Laudi. Clay je bio pun riječi hvale o Laudi, čuvenom geniju za podešavanje automobila. Enzo je momentalno odlučio da ponudi Laudi ugovor uz platu koja je riješila sva njegova zaduženja.

 

To je bila odskočna daska u njegovoj karijeri. Već u drugoj trci karijere, u Španiji, Lauda je ostvario prvu pobjedu za Ferrari još od 1972. godine. Ferrari je tada, baš kao i sada bio u velikoj krizi. Lauda je bio njihov spasitelj. Te godine je osvojio još jedno prvo mjesto i završio četvrti u poretku šampionata. Naredne godine počinje ispisivati historiju. Vozeći Ferrari 312T, Niki osvaja prvu titulu u karijeri, a tim je nakon 11 godina, osvojio prvu konstruktorsku titulu. Italija je slavila novog heroja. Zatim je došla 1976. godina, godina koja je promijenila Formulu 1.

 

Te godine, Lauda je bio doslovno neuhvatljiv. Od šest trka, dobio je četiri, a na dvije je bio drugoplasirani. Sve je ukazivalo na novu titulu za genijalnog Laudu. Šampionat je došao na Nordschleife. Na stazu koja je skoro ubila Laudu. Zbog teškog udesa u kojem je skoro u potpunosti izgorio, Lauda je bio podvrgnut nizu operacija kako bi odstranili spaljenu kožu, a iz njegovih pluća su svakodnevno ispumpavani toksični gasovi i tekućine.

 

Svega šest sedmica kasnije, Lauda se vratio na stazu. Iako rane nisu imale dovoljno vremena da zacijele, Lauda je pokazao do tada neviđeni nivo borbenosti i hrabrosti. Vratio se na Monzi, Ferrarijevoj domaćoj stazi. Tu je upisao četvrto mjesto, vrativši se u igru za šampionsku titulu. Te godine, titulu je ispustio na posljednjoj trci na Fujiju, kad se sam povukao u boks jer je smatrao da je preopasno voziti u takvim uslovima.

 

Lauda je nakon toga osvojio još dvije titule. Već naredne godine, Niki je ponovo osvojio titulu s Ferrarijem, a sedam godina kasnije i s McLarenom. On je prvi, za sada i jedini vozač u historiji koji je osvojio titule i s Ferrarijem i s McLarenom. Niki Lauda će ostati vječna inspiracija mnogim vozačima u budućnosti. Njegov karakter će zauvijek ostati neprevaziđen. Zbogom Niki, hvala ti na svemu!

09:30 | May 21, 2019

KOMENTARI (0)