TESTOVI / NOVI AUTOMOBILI

TEST: Kia XCeed 1.0 T-GDi EX Flow

kia

Kia XCeed

kia

Kia XCeed

kia

Kia XCeed

kia

Kia XCeed

kia

Kia XCeed

kia

Kia XCeed

kia

Kia XCeed

kia

Kia XCeed

kia

Kia XCeed

kia

Kia XCeed

kia

Kia XCeed

kia

Kia XCeed

kia

Kia XCeed

kia

Kia XCeed

kia

Kia XCeed

kia

Kia XCeed

kia

Kia XCeed

kia

Kia XCeed

kia

Kia XCeed

kia

Kia XCeed

kia

Kia XCeed

kia

Kia XCeed

kia

Kia XCeed

kia

Kia XCeed

kia

Kia XCeed

kia

Kia XCeed

kia

Kia XCeed

kia

Kia XCeed

kia

Kia XCeed

kia

Kia XCeed

kia

Kia XCeed

kia

Kia XCeed

kia

Kia XCeed

kia

Kia XCeed

kia

Kia XCeed

kia

Kia XCeed

kia

Kia XCeed

kia

Kia XCeed

kia

Kia XCeed

kia

Kia XCeed

kia

Kia XCeed

kia

Kia XCeed

kia

Kia XCeed

kia

Kia XCeed

kia

Kia XCeed

kia

Kia XCeed

kia

Kia XCeed

Snalažljivi gradski kompakt s vrlinama pravog terenca

 

Prije nešto više od mjesec dana, bh. javnosti predstavljen je potpuno novi Kijin model. Radi se o novom članu porodice koju čine Ceed, Ceed SW i ProCeed, a među njih je stigao i „mišićavi“ XCeed. XCeed je model koji je osmišljen kao crossover baziran na standardnom Ceedu. Rezultat koji nam nude Kijini dizajneri i inžinjeri je malo „napuhaniji“ Ceed s većim klirensom, plastičnim ojačanjima na rubovima karoserije i krovnim nosačima. Najavljen je kao korejski odgovor na Mercedes-Benz GLA, a sa sigurnošću možemo reći da je odgovor izuzetno uspješan, sadržajan i konkretan, te veoma primamljiv sa svim svojim vrlinama i neodoljivom cijenom. Krenimo redom da se što bolje upoznamo sa ovim korejskim „šmekerom“.

 

Dizajn – rekli bismo da je XCeed pravi Evropljanin. Ono što Peter Schreyer radi već duži niz godina u Hyundai Motor Grupaciji je za svaku pohvalu, a tek sada je pokazao svu raskoš svog talenta i dizajnerskog umijeća. S novim XCeedom zaboravite na diskreciju. Atraktivan dizajn će uvijek skretati pažnju prolaznika, ali i drugih vozača te vam preporučujemo dodatni oprez. Dinamičan dizajn standardnog Ceeda je prilagođen crossover stilu te je prednji branik redizajniran tako da sada ima mat crne, plastične rubove i karakterističnu metalnu zaštitu središnjeg dijela branika. Prednja svjetlosna grupa sa širokom maskom hladnjaka daje osjećaj nelagode onima koji su ispred vas jer XCeed izgleda veoma moćno i „ljutito“.

 

Ako obratimo pažnju na siluetu automobila, primjetićemo da XCeed ima nešto izraženiju coupe liniju zadnjeg kraja, međutim, Schreyer je još jednom iskusno „odigrao“ svoju ulogu te atraktivnija linija automobila nije imala negativan uticaj na prostor u kabini. Straga, XCeed neodoljivo podsjeća na Mercedesov GLA, kao i Infiniti QX30. Ipak, od ova tri modela, najprije bismo se odlučili upravo za XCeed. Zakošeno zadnje vjetrobransko staklo je dizajnirano tako da automobil bude dovoljno pregledan, ali i dalje veoma atraktivan. Skidamo kapu Schreyeru za vrhunski odrađen posao. Ukupni utisak je da Kia nastoji svojim kupcima ponuditi veoma atraktivan automobil, a pri tom dovoljno jeftin da ga većina kupaca sebi može priuštiti.

 

Statistika za štrebere – iako ne volimo isticati dosadne brojke u tekstu, radi čitatelja koji to ipak vole, navodimo tek neke osnovne značajke ovog automobila, barem kada su dimenzije u pitanju. Kia XCeed je duga 4.395 mm, široka 1.826 i visoka 1.495 mm. U poređenju sa standardnim Ceedom, XCeed je 85 mm duži, 26 mm širi i 48 mm viši. Međuosovinsko rastojanje kod oba automobila je isto – 2.650 mm. Prtljažnik XCeeda je veoma prostran i sasvim pristojan za ovu klasu sa 426 litara. Jednostavnim preklapanjem zadnjih sjedišta, u automobil s lakoćom možete ubaciti i znatno gabaritnije predmete u automobil.

Enterijer – zaboravite na jeftine automobile s jeftinim materijalima. Barem ako uzmemo Kiju u obzir. Kvalitet materijala, kao i opremljenost vas lako mogu zavarati da se nalazite u nekom skupljem i luksuznijem vozilu. Još jedan pokazatelj da Kia cijeni svoje kupce je i odabir najfinijih, mekanih materijala za izradu enterijera. Pri ulasku u automobil, izraženi su nešto širi pragovi s aluminijskom zaštitom – pa ipak je ovo terenac, zar ne? Osjećaj za volanom je moćan zahvaljujući povišenom položaju koji dolazi sam po sebi jer je i sam automobil viši u odnosu na kompaktni Ceed. Upravljač je presvučen mekanom kožom, a ono što je pohvalno kada su hladni zimski dani u pitanju jeste i grijanje kola upravljača. Sam upravljač je multifunkcionalan te preko njega možete povećavati i smanjivati jačinu zvuka, prebacivati pjesme / stanice, podešavati automat, kao i prebacivati način prikaza na putnom računaru.

 

Sjedišta su veoma udobna, duboka i široka. Zahvaljujući sofisticiranom ovjesu koji je u kombinaciji sa ovako mekanim sjedištima, XCeed je udoban poput „Francuza“. Sjedalni dio je presvučen kvalitetnim, čvrstim platnom, dok su rubni dijelovi presvučeni kožom. Dobitna kombinacija koja proizvođača ne košta mnogo, a kupcu daje prefinjeni osjećaj u automobilu. Što se tiče prostora u kabini, navikli smo da kada pišemo testove da kao manu istaknemo prostor za glavu putnika na zadnjim sjedištima. Tu dolazimo do Schreyerovog pametnog rješenja te pad krova počinje tačno na mjestu gdje ne može imati negativan uticaj. S druge strane, prostor za noge bi mogao biti malo veći, ali uz pametnu organizaciju prostora, to se vrlo lako može ublažiti pa čak i anulirati.

 

Ako želite praktičan automobil, XCeed je pravi izbor za vas. Pored standardnih pretinaca u vratima koji su duboki i pogodni za odlaganje flaša, na centralnoj konzoli imate tri dodatna pretinca. Jedan, ispred ručice mjenjača krije USB priključak za punjenje vašeg mobilnog telefona, kao i dvije utičnice od 12 V. Bliže sredini centralne konzole nalaze se još dva držača za flaše koji takođe mogu poslužiti kao pretinac za sitne predmete, a kada navučete pokrov, dobijate i odličan prostor za odlaganje telefona. Glavni pretinac se krije ispod naslonjača za ruku koji je dovoljno velik i dubok za odlaganje i krupnijih predmeta.

 

Ukupni dojam o enterijeru automobila je odličan. Kia je još jednom nadmašila konkurenciju kvalitetom izrade i završnom obradom enterijera. Kabina je komotna i prostrana sa dovoljno pretinaca za odlaganje ličnih stvari, a sam doživljaj bi bio nešto bolji uz bolju zvučnu izolaciju motornog prostora. Ipak, ne možemo to istaći kao manu već kao prijedlog za unaprijeđenje modela. Sve ostalo je čista „desetka“!

 

Motor – testni primjerak pokreće trocilindarski 1.0 T-GDI motor. Ovaj mali benzinac razvija 120 KS i sa svojom isporukom snage, može zadovoljiti i do 70% kupaca. Ipak, ukoliko želite vrhunske performanse, onda birajte jače 1.4 ili 1.6 motore. U gradu, pohvalna je njegova elastičnost i prilično mala potrošnja za jednog benzinca. Tokom sedmodnevnog testa, prosjek potrošnje je varirao od 6,3 do 7,3 l/100 km. Izvan grada, XCeed postaje klasični dizelaš te svoju potrošnju svodi na minimum i uz prilagođenu vožnju, potrošnju smo uspijevali smo spustiti i ispod 5,5 l/100 km. Prenos snage na prednje točkove vrši šestostepeni manuelni mjenjač koji je veoma precizan. Osim što je precizan, podešen je tako da povoljno utiče na potrošnju goriva. Još jednom bravo za Kiju.

 

U vožnji, XCeed se ne ponaša kao crossover. Bijeg iz grada smo iskoristili da pobliže upoznamo vozne karakteristike ovog automobila koje su nas prijatno iznenadile. Iako smo bili po malo skeptični podučeni iskustvom sa drugim crossoverima, XCeed ruši predrasude i vozi se poput standardnog kompakta. Povišeni klirens gotovo je nemoguće osjetiti, a u uzastopnim zavojima, XCeed je izuzetno predvidiv i uporedili bismo ga s olovkom kojom crtate vašu putanju. Posebne pohvale moramo uputiti na račun kočionog sistema koji vam omogućuje da se brzo i bezbijedno zaustavite sa što kraćim tragom.

 

Nakon sedam dana, XCeed nam je izuzetno prirastao za srce. XCeed je automobil koji vas privuče svojim izgledom, ali pored svega ne očekujete da se iza tog izgleda krije čitav niz vrlina koje ga čine gotovo „bezgrešnim“ automobilom. Prilično „njemački“ izgled uz „francusku“ udobnost i karakterističnu Kijinu ekonomičnost, XCeedu prave dobar temelj za veliki uspjeh. Najnovija „prinova“ u Ceed porodici neće ugroziti ostale članove porodice, ali bi vrlo lako mogao postati „omiljeno dijete“ i Kiji donijeti veliki profit. Vrijeme će pokazati da li smo u pravu.

 

Tehničke karakteristike:

 

Model: Kia XCeed EX Flow
Motor: 1.0 litarski, tri cilindra, redni, benzin
Snaga: 88 kW/ 120 KS
Mjenjač: ručni, šestostepeni
Pogon: prednji
Dimenzije (DxŠxV): 4.395 mm x 1.826 mm x 1.447 mm
Međuosovinsko rastojanje: 2.650 mm
Zapremina prtljažnika: 426 l
Ubrzanje 0-100 km/h: 11,1 sekundi
Maksimalna brzina: 186 km/h
Prosječna potrošnja: 7,3 l/100 km (grad)
                                       5,4 l/100 km (otvoreno)

 

Cijena osnovnog modela: 34.990 KM
Cijena testnog primjerka: 38.990 KM

19:03 | Dec 26, 2019

KOMENTARI (0)