TESTOVI / NOVI AUTOMOBILI

TEST: Mercedes - Benz GLA 200D

mercedes_benz_gla

Mercedes-Benz GLA

mercedes_benz_gla

Mercedes-Benz GLA

mercedes_benz_gla

Mercedes-Benz GLA

mercedes_benz_gla

Mercedes-Benz GLA

mercedes_benz_gla

Mercedes-Benz GLA

mercedes_benz_gla

Mercedes-Benz GLA

mercedes_benz_gla

Mercedes-Benz GLA

Gradski "šmeker" u svijetu SUV-ova

Mnogo je parametara kojima se današnji kupci vode prilikom nabavke novog automobila. U zavisnosti od platežne moći, ličnog afiniteta, imidža i potreba bira se i auto. Čak su i najkonzervativnije i najprestižnije marke morale da se prilagode trendovima i sve raznovrsnijim željama klijenata.

 

Mercedes je uspio da zadrži konzervativnost i otmjenost, a da istovremeno privuče kupce kojima je bitan lifestyle momenat. Pravi primjer za to je najmanji SUV u gami – Mercedes GLA. GLA je dobio ne samo osvježene detalje i tehniku, već i neobično raznovrsnu ponudu boja, felgi, materijala u kabini…

 

Doduše, uskoro možemo očekivati nasljednika, a do tada treba uživati u aktuelnoj generaciji koja se prodaje sa boljom opremom po povoljnijim cenama. Mogućnosti personalizacije sada su zaista ogromne, a kreativnost koju su dizajneri iskazali je za svako poštovanje. S obzirom da trokraka zvijezda sama po sebi garantuje kvalitet, kupcima je ostalo da se posvete estetici. Tu su i nesvakidašnje felge mat crne boje sa brušenim okvirima otvora. Uz offroad detalje specifične za „GLA“ klasu, za ovako neobičnim Mercedesom se mnogi okreću.

 

Ljudi su jednostavno navikli na crne ili srebrne limuzine a GLA unosi preko potrebnu vedrinu i veseo karakter. Najmanji SUV u gami Mercedesa uopšte nije mali. To je zapravo krosover verzija stare A klase, sa povišenim odstojanjem od tla i više prostora u kabini i prtljažniku. Može da se naruči sa prednjim pogoonom, ali i na sva četiri točka, što je slučaj kod test primjerka koji košta 33.456€ sa PDV-om. U ponudi je i 1.6 turbo-benzinac koji može da se nabavi za 26.400€.

 

U skladu sa znakom koji nosi, GLA je veoma kvalitetno napravljen auto. Teška vrata se zatvaraju kao kasa, materijali za oblaganje kabine su i tradicionalni i moderni. Osim površina presvučenim materijalima mekim na dodir, primjenjena je interesantna tkanina, kao i izražen štep na sjedištima. Ambijentalno osvjetljenje je postavljeno tako da tkanina djeluje još zanimljivije i neobičnije, zapravo – unikatno.

 

Pripadnost vrhu premijum segmenta dokazuje mnogo toga, počevši od osvjetljenja prostora oko nogu čak i na zadnjim sjedištima, preko mnoštva detalja i prekidača presvučenih aluminijumom pa sve do odsustva buke, vibracija i sofisticiranog ponašanja u vožnji. Osim po gradu, GLA smo imali prilike i da isprobamo na šumskim putevima Jahorine. Istina, oni nisu previše zahtjevni u smislu nekog žešćeg offroada, ali su bili sasvim dovoljni da se pokaže da je odstojanje od tla dovoljno da se stigne do udaljene vikendice i da se neće zaglaviti u blatu ili snijegu.

 

Šta više, bez obzira na dionice sa vrlo strmim nagibima i izrazito klizavom podlogom, što od snijega što od blata, Mercedes GLA ni u jednom trenutku nije proklizao. Bez obzira na niskoprofilne pneumatike prečnika 19 inča, auto nije bio neudoban po neravnom terenu. Konstruktori Mercedesa su se potrudili da pronađu zlatnu sredinu u ponašanju automobila na asfaltu i van njega. Istovremeno je udoban po makadamu i stabilan u krivinama. Bez pretjeranog naginjanja, sa GLA možete prilično brzo da prođete kružno isključenje sa auto-puta, na primjer. Doduše, time što voli da „zapliva“ preko dugih pregiba je bliži ponašanju limuzine na putu nego sportskom automobilu.

 

U tom maniru je i motor. Iako velike zapremine, provjereni dizelaš zapremine 2.143 kubika razvija 136 KS. Mnogi u šali kažu da ova mašina bez otvaranja prelazi milion kilometara. Nije naročito brz, ali je više nego dovoljan za potrebe vozača kojima jurnjava nije na listi prioriteta. Nedostatak snage se osjeća tek pri velikim putnim brzinama, na primjer, kada sa 140 km/h želite da ubrzate do 160.

 

Dakle, nije baš za krajnju lijevu traku autobana, ali je više nego dovoljno snažan za sve druge autoputeve. Pri svemu tome je prilično štedljiv – pri 130 km/h troši oko 7,0 l/100 km, dok po gradu prosjek prelazi nešto preko osam litara. Moramo da pohvalimo i sjajni sedmostepeni automatizovani mjenjač. U automatskom režimu je vrlo inteligentan i sofisticiran. Glatko i pravovremeno mijenja brzine bez kašnjenja. Doduše, ako želite žustru vožnju i maksimalan odziv na komandu gasa poželjno je da se selektor modova vožnje prebaci u sportski.

 

Osim njega, tu su još ekonomični, komfort i individualni mod, kod koga vozač može da odabere i iskombinuje podešavanja upravljača, odziva na gas i štednje u skladu sa svojim afinitetima. I ne samo to, može da odabere i boju ambijentalnog osvetljenja koje zaista stvara posebnu atmosferu.

 

Zbog kompaktnih dimenzija je pogodan za gradsku vožnju, a istovremeno je dovoljno prostran da obezbijedi komfor za četiri odrasle osobe. Preglednost je još jedna od brojnih prednosti, a tu su i silni sistemi iz oblasti aktivne bezbijednosti. Osim automatskog kočenja koje radi ne samo unaprijed već i unazad prilikom parkiranja, tu su i četiri kamere za kompletnu pokrivenost situacije oko vozila. Za razliku od drugih automobila koji imaju sličan sistem, Mercedes koristi spoljašnje osvjetljenje u retrovizorima da noću omogući bolju i svjetliju sliku na kameri. Između ostalog, vozač može da odabere i mnoštvo različitih uglova da budu prikazani preko celog ekrana.

 

Opšti utisak je da je GLA vrlo privlačan premijum lifestyle auto koji kombinuje najbolje vrijednosti Mercedesa. Osjećaj kvaliteta je dominantan, a za luksuznu atmosferu se pobrinula i specifična oprema koja omogućava zaista nebrojene kombinacije u cilju personalizacije.

 

 

MERCEDES GLA 200 D 4MATIC

Motor: zapremina 2143 ccm, snaga 100 kW (136 KS) pri 3400-4000 o/min, maks. obrtni moment 300 Nm pri 1400-3000 o/min, mjenjač automatizovan sa dve lamele, 7 stepeni

 

Dimenzije: D/Ž/Š 4424/1804/1494 mm, međuosovinsko rastojanje 2699 mm, prtljažnik 421 l, masa 1595 kg, rezervoar 56 l, pneumatici 235/45 R 19

 

Performanse: Maks. brzina 200 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 9,1 s, potrošnja 5,9/4,4/5,0 l/100 km, emisija CO2 130 g/km

 

Test preuzet sa: https://www.magazinauto.com

 

06:18 | Feb 6, 2019

KOMENTARI (0)