TESTOVI / NOVI AUTOMOBILI

TEST: Renault Clio R.S. 18

renault_clio_rs

Renault Clio R.S. 18

renault_clio_rs

Renault Clio R.S. 18

renault_clio_rs

Renault Clio R.S. 18

renault_clio_rs

Renault Clio R.S. 18

renault_clio_rs

Renault Clio R.S. 18

renault_clio_rs

Renault Clio R.S. 18

renault_clio_rs

Renault Clio R.S. 18

renault_clio_rs

Renault Clio R.S. 18

S crnom bojom i žutim detaljima, limitirani Clio R.S. 18 nigdje ne prolazi nezamijećeno. Ako ga netko slučajno i ne vidi, nema šanse da ga neće čuti, sa 220 KS jakim benzincem i standardnim Akrapovičem

 

Dijelom kako bi razveselio i nagradio svoje najvjernije fanove, a dijelom i kako bi zadržao korak sa sve brojnijom i modernijom konkurencijom u segmentu, Renault je još početkom godine najavio dolazak posebne, ograničene serije Clija R.S. s dodatkom “18” u imenu. Osim što je na taj način poslao pozdrave svojoj momčadi Formule 1 (čiji vozači Nico Hulkenberg i Carlos Sainz Jr. ove godine sjede u bolidu koji se zove R.S. 18) i obilježio sada već više od 40 godina natjecanja, učinio je to, dakako, i njegovim specijalnim, vrlo prepoznatljivim izgledom. S crnom bojom karoserije i svim značkama, posebnim sivim i bijelim krovnim naljepnicama te žutim detaljima sprijeda i na bokovima, ovaj Clio nigdje ne prolazi nezamijećeno. Ako ga netko slučajno i ne vidi, nema šanse da ga neće čuti: inače prigušen 1,6-litreni turbobenzinac sa 220 KS preuzet iz Trophyja do punog izražaja dolazi nakon pritiska na tipku R.S. Drive i prelaska iz Normal u Sport način rada.

Zvuk mu u tom slučaju momentalno dobija dublju, puniju i znatno privlačniju notu, a pri ručnom šaltanju poznatog 6-stupanjskog EDC-a (i dalje jedina mjenjačka opcija) i svakom puštanju gasa oglasi i specifičnim, uvijek uzbudljivim rasprskavajućim zvukom iz ispušnih cijevi. S potpisom Akrapoviča, dakako, koji se ovdje podrazumijeva kao dio serijske opreme… Baš kao i Trophy ovjes, koji je nešto niži i – kako to fanovi dobro znaju - primjetno krući od standardnoga. U svakodnevnoj upotrebi u gradskoj vožnji putnici će ga često proklinjati, no svaki vozač ovakvog Clija, kad krene nizati zavoje u mahnitom tempu i pritom pratiti svoja vremena na središnjem zaslonu (prikazuje doslovce sve što bi ga moglo zanimati, od trenutne isporuke snage i momenta, zakreta upravljača, rada turbine, vremena po krugovima i još štošta…), dobro zna zašto ga je odabrao.

 

Sve je ovdje, uostalom, podređeno njemu, i svi spomenuti detalji i Launch Control, i precizan, lijepo oblikovan i odgovarajuće presvučen upravljač u kombinaciji alcantare i Nappa kože… Na njegovu je vrhu, dakako, i prošiveni nišan u crvenoj boji, istoj onoj u kojoj su izvedeni još neki detalji u unutrašnjosti, kao i sigurnosni pojasevi. Pomalo neočekivano, uz sve one žute i bijele detalje izvana, ali ne može se reći da ne izgleda dobro, dapače… A tu, na pragovima, je i serijski broj konkrentog primjerka, što priči daje dodatnu težinu. Namijenjen ponajprije fanovima i kolekcionarima te onima koji nemaju problema s potrošnjom od devet ili deset litara, a u ozbiljnijoj vožnji i više, ovaj 18 još je bogatije i ljepše upakiran Trophy s više opreme i malo višom cijenom. Tko voli, uživat će…

 

Atraktivna, ograničena serija Clija R.S. s dodatkom “18” u imenu, kojim Renault šalje pozdrave svojoj momčadi Formule 1, na cesti je jednako uvjerljiva kao Trophy. Nakon pritiska na tipku R.S. Drive i prelaska iz Normala u Sport način rada zvuk dobija dublju, puniju i znatno privlačniju notu

 

Kroz velike 18-colne naplatke naziru se crvene čeljusti snažnih kočnica sprijeda i straga. Pod poklopcem je 1,6-litreni turbobenzinac preuzet iz Trophyja, ima 20 KS više u odnosu na “obični” R.S. zahvaljujući većem turbu. U svakodnevnoj upotrebi u gradskoj vožnji putnici će proklinjati tvrd ovjes no vozač će, kad krene nizati zavoje u mahnitom tempu i skidati svoja najbrža vremena, znati zašto ga je odabrao

 

RENAULT CLIO R.S. 18

Motor: zapremina 1618 ccm, snaga 162 kW (220 KS) pri 6050 o/min, maks. obrtni moment 260 Nm pri 2000 o/min, mjenjač automatski EDC, 6 stepeni

Dimenzije: D/Ž/Š 4060/1730/1450 mm, međuosovinsko rastojanje 2590 mm, prtljažnik 300 l, masa 1279 kg

Performanse: Maks. brzina 235 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 6,6 s, potrošnja 9,4/100 km

 

Test preuzet sa: https://www.jutarnji.hr/autoklub

08:15 | Feb 6, 2019

KOMENTARI (0)