TESTOVI / NOVI AUTOMOBILI

Vozili smo: Alpine A110

alpine

Alpine A110

alpine

Alpine A110

alpine

Alpine A110

alpine

Alpine A110

alpine

Alpine A110

alpine

Alpine A110

alpine

Alpine A110

alpine

Alpine A110

alpine

Alpine A110

alpine

Alpine A110

alpine

Alpine A110

alpine

Alpine A110

alpine

Alpine A110

alpine

Alpine A110

alpine

Alpine A110

alpine

Alpine A110

alpine

Alpine A110

alpine

Alpine A110

alpine

Alpine A110

alpine

Alpine A110

alpine

Alpine A110

alpine

Alpine A110

alpine

Alpine A110

alpine

Alpine A110

alpine

Alpine A110

alpine

Alpine A110

alpine

Alpine A110

 

Trkački auto za svakodnevnu upotrebu

 

Naši stariji čitatelji se sigurno sjećaju kultne Alpine A110 koja je 70-ih godina prošlog vijeka harala reli stazama širom svijeta. Čak je 1973. godine tim Alpine-Renault osvojio šampionsku titulu u WRC šampionatu. Nakon slavnih dana u WRC šampionatu, Alpine više nije bila tako sjajna „zvijezda“. 1995. godine, proizvodnja je obustavljena, a 22 godine kasnije, Alpine je vraćena u život. Tada je predstavljena nova generacija modela A110. Istu tu A110 smo imali priliku da isprobamo i prenesemo vam naše utiske.

 

Obzirom na to da smo teški zaljubljenici u automobile, onoga momenta kada smo je ugledali, srce je zalupalo jače i obuzele su nas neopisive emocije. Ono što u vama izaziva Alpine, mogu razumjeti samo entuzijasti koji znaju kultnu vrijednost ovog automobila. A110 je zadržala svoj karoserijski oblik, te je kao i u prvoj generaciji riječ o coupeu s dvoja vrata. Prednji kraj je zapravo moderna interpretacija klasičnog dizajna stare A110,  dok su zadnji kraj učinili kompakntim i nešto dužim kako bi u sredinu mogli smjestiti njen motor. Kako to već obično biva s modernim automobilima, nova Alpine A110 je veća od prve generacije, ali je i dalje veoma mal, nizak i lagan automobil.

 

Iznutra, A110 je poput Louvrea. Dizajneri su balansirali između umjetnosti i enterijera trkačkog automobila. Alpine A110 je mali, sportski dvosjed i shodno tome ne očekujete mnogo prostora unutra. Ipak, A110 je izuzetno udobna te čak ni duža putovanja, loše bh. ceste vam neće pokvariti ugođaj u jednom ovakvom automobilu. Pod rukama se nalazi multifunkcionalni kožni upravljač sa plavim markerom i aluminijskim polugicama mjenjača. Sjedišta je za Alpine proizvela talijanska firma Sabelt. Radi se o sportskim, profilisanim sjedištima koja su presvučena kombinacijom kože i alkantare. Plavi konac stvara ugodan kontrast, a nalazimo ga na rubovima sjedišta, upravljaču, naslonjačima za ruke, kao i centralnoj konzoli na kojoj se nalaze i karbonski detalji. Karbon nalazimo i na okvirovima otvora za ventilaciju, kao i slovo A koje je zapravo logo Alpine. Na ekranu koji je smješten na sredini instrument table, pored standardnog infotainment sistema, prikazuje se još nešto veoma zanimljivo za entuzijaste. U svakodnevnici, takve informacije vam ne igraju bitnu ulogu. Međutim, dok ste na stazi, možete pratiti parametre vašeg automobila kao što su pritisak turbine, jačina obrtnog momenta, pritisci u gumama i slične korisne informacije koje vam mogu pomoći da poboljšate svoje vrijeme na stazi.

 

Čak i dok stoji, Alpine odaje sliku opakog sportaša s kojim nema šale. Pritiskom na crveno Start/Stop dugme, A110 „zareži“ i pozove vas da vam pokaže šta sve može. Tako ljubazan poziv nismo mogli odbiti te smo joj dali šansu da pokaže svoje adute. Pod haubom se nalazi 1.8 litarski, četverocilindrični Renaultov TCe motor. Isti motor nalazimo u Meganeu R.S., samo što u A110 isporučuje daleko više zabave. Snaga je ostala ista, 252 KS i 320 Nm obrtnog momenta u samo 1.080 kg teškom automobilu, recept su za pravi vozački automobil. Alpine zahvaljujući maloj masi i centralno smještenom motoru, dozvoljava vam da je vozite na limitu bez puno muke. Naravno, na raspolganju su vam brojne elektronske asistencije, ali ako želite da u potpunosti osjetite njene čari, onda vam preporučujemo da ne koristite asistencije (samo ako ste dovoljno vješti i radite to na zatvorenoj stazi gdje nećete ugroziti nikoga). Zašto spominjemo stazu? Alpine je trkački automobil za svakodnevnu upotrebu. Nije vam ništa jasno? Razumijemo vas. Potrebno je doživjeti Alpine da biste je mogli razumjeti.

 

Ko bi mogao dati bolji zaključak o jednom ovakvom automobilu nego profesionalni automobilista. Jean Francois Le Roch je višestruki prvak BiH u brdskim trkama, a u svojoj bogatoj automobilističkoj karijeri je učestvovao u FIA WEC šampionatu i čuvenoj trci 24 sata Le Mansa te je sa nama podijelio svoje mišljenje o Alpine A110:

 

„Prvo što osjetite sa Alpine A110 je to koliko je automobil lagan. Sa 1.080 kg koliko ima A110, Alpine je lakša 250 kg od Porsche Caymana GT4 i čak 400 kg lakša od 991 GT3. Već u startu vam je jasno da je automobil napravljen da uživate u njemu. Osim što povoljno utiče na performanse, mala masa takođe doprinosi i manjoj potrošnji goriva – svega 8 litara na 100 km. Upravljivost je takođe poboljšana te se Alpine A110 znatno bolje ponaša od Alfe Romeo 4C ili Lotusa Elise. Vozne karakteristike automobila su zapanjujuće te se vrlo lako „igrati“ s automobilom. ESP posjeduje 3 moda podešavanja: Normal, Sport, Track. Track mod podešavanja je konfigurisan tako da vam dozvoljava drift pod uglom od 15 stepeni. Naravno, može biti veći ukoliko u potpunosti isključite ESP.

 

Ono čime se ovaj automobil ne može pohvaliti jeste stabilnost pri visokim brzinama, ali to je vrlo lako rješivo. Problem leži u ovjesu te ukoliko fabrički zamijenite sa KW-ovim ili Ohlinsovim, bez problema možete uživati u maksimalnoj brzini ovog automobila.“

 

 Tehničke karakteristike:

Motor: 1.796 ccm TCe, turbo benzinski, četverocilindrični, centralno smješteni
Snaga: 252 KS / 185 kW
Obrtni moment: 320 Nm
Mjenjač
: sedmostepeni, automatski sa paddleshift funkcijom
Pogon: zadnji

 Performanse:

Ubrzanje: 0-100 km/h – 4,5 sekunde
Maksimalna brzina: 250 km/h (elektronski limitirano)

 

 Dimenzije:

Dužina: 4.178 mm
Širina: 1.798 mm
Visina: 1.252 mm
Međuosovinsko rastojanje: 2.419 mm
Masa vozila: 1.080 kg

 

20:03 | Sep 14, 2019

KOMENTARI (0)