SPORT / BH AUTOSPORT

Vremeplov: Cazin Grand Prix 1999.

cazin

Jean Francois Le Roch (2001.)

cazin

Neven Vukasović (2000.)

cazin

Fadil Kadić

cazin

Cazin Great Prix 2019.

Cazin Great Prix ove godine slavi veliki jubilej

 

Pokušajte se sjetiti nekog događaja u Bosni i Hercegovini koji gaji višegodišnju tradiciju. Primjećujete da ih je vrlo malo? Jedan od događaja koji već godinama opstaje i okuplja veliki broj takmičara iz BiH, regiona, ali i mnogih evropskih zemalja je Cazin Great Prix.

 

Sve je počelo daleke 1999. godine kada je po prvi put organizovana trka na dionici puta Srbljani – Ostrožac. Izuzetno zahtjevna staza od prvog izdanja je favorizovala vrhunske teničare za volanom i s razlogom dobila naziv „Krajiška zmija“. Te 1999. godine, u Cazinu je nastupilo 28 takmičara uz dva predvozača, a trku je završilo njih 26.

 

Za organizaciju prve trke bio je zadužen tim entuzijasta koji su imali neopisivu volju i želju da uspiju, a nisu mogli ni sanjati da će ta trka postati najznačajnija u Bosni i Hercegovini. Trku je organizovao „AMK Cazin“, ali uz veliku pomoć kolega iz TUZAMK-a iz Tuzle, koji je tada važio za jedan od najmoćnijih klubova u šampionatu. Spisak članova organizacionog odbora pogledajte ovdje.

 

Među pobjednike prve trke u Cazinu upisali su se Fadil Kadić (klasa N1), Jean-Francois Le Roch (N2), Dejan Ilić (H3) i Dragan Mićanović (H4). Prve trke u Cazinu, sa nama su se prisjetili Fadil Kadić, Neven Vukasović i Jean-Francois Le Roch, bivši takmičari i višestruki prvaci BiH.

 

„To je bila prva brdska trka na toj stazi, a treća (od ukupno tri) za prvu godinu brdskog Šampionata BiH.

Za mene je to bio poseban događaj, jer bi mi pobjeda na toj trci donijela prvu titulu Šampiona BiH u klasi do 1400ccm, grupa N. Poslije održanih treninga u subotu, imao sam najbolje vrijeme u klasi, a pošto je redoslijed starta na trci od niže klase ka višoj, ja sam imao tu čast da zvanično prvi startujem na toj stazi.

Nakon završetka vožnje takmičara iz moje klase, ja sam postao prvi pobjednik na toj stazi za Šampionat BiH, a ta pobjeda mi je donijela i prvu titulu šampiona BiH, od ukupno šest (1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2005), a ekipa kluba SAKS (Sportski auto klub Sarajevo) je osvojila prvu tutulu šampiona.“, rekao je Kadić prisjećajući se svog prvog nastupa u Cazinu.

 

Ne tako lijepe uspomene sa te trke, sa sobom nosi Neven Vukasović:

 

„Iskren da budem, ne sjećam se baš najbolje prve trke u Cazinu. Sjećam se da sam nastupao sa iznajmljenom Opel Astrom. Astra je bila „na brzaka“ sastavljena. „Francuz“ (Jean Francois Le Roch) je bio prvi, Zakir Oković drugi i ja sam bio treći. Moja supruga je mjerila vrijeme i po njenom mjerenju, bio sam drugi za nekoliko sekundi ispred Okovića, dok je zvanično mjerenje govorilo drugačije. Sve je to bilo i prošlo. Na startu, na zadnjem staklu Honde Integre koju je vozio „Francuz“ piše LSD, pomislih „čovjek se drogira". Pitao sam ga šta je to, a on mi je odgovorio da auto ima serijski šper diferencijal i 190 KS. Vidio sam da mi, Zakir i ja, bez špere i sa 150 KS možemo da se trkamo samo jedan sa drugim i Bodnarukom. Moja Astra je došla u zadnji čas jer su rastavljali motor i mijenjali karike, osvježavali ga „k'o fol“, curi ulje iz motora, pod letvu volana su ubacivali neke podloške jer je imala puno lufta, a kad su ga probali u Splitu pred polazak, udarili su motoristu sa neregistrovanim autom pa ga je policija zaplijenila i bilo je pitanje hoće li uopće stići na trku. Uglavnom trka za zaborav iz mog ugla, te sam upravo te godine i vidio da je Integra pobjednički auto s kojim sam nastupao od 2000. godine.“, zaključio je svoju priču Vukasović.

 

Na ovogodišnjoj trci u Cazinu će učestvovati i Jean-Francois Le Roch, prvi pobjednik trke u generalnom plasmanu. Popularni „Francuz“ je sa nama podijelio svoje sjećanje na prvu trku, a nije krio uzbuđenje zbog činjenice da će nakon deset godina učestvovati na brdskoj trci:

 

„Pred 20. Cazin Great Prix osjećam mješavinu tri emocije: nostalgije, zadovoljstva i uzbuđenja. Nostalgija, zato što sam na ovoj trci učestvovao tri puta i sva tri puta sam slavio u generalnom plasmanu. Svakog puta, organizacija je bila odlična, a ambijent je savršen. Zadovoljstvo, zato što je staza u Cazina možda i najbolji tehnički miks sporih, srednjih i brzih krivina, a sve to sa veoma kvalitetnom asfaltnom podlogom. Stoga je pravo zadovoljstvo voziti „Krajišku zmiju“. I u konačnici, uzbuđenje jer će ovo biti moja prva brdska trka od povlačenja iz aktivnog takmičenja 2009. Ove godine, voziću novu Alpine A110 i radujem se utrci sa štopericom. Pogotovo me zanima šta mogu da napravim sa automobilom od 250 KS i 1.080 kg na običnim komercijalnim Michelin gumama, u poređenju sa mojim Audijem ST koji je imao 280 KS, 1.200 kg i slik gume.“

21:58 | Aug 9, 2019

KOMENTARI (0)