VIJESTI / AKTUELNOSTI

Vremeplov: Volkswagen koji je zapravo Porsche

vw39

Volkswagen 39

vw39

Volkswagen 39

vw39

Volkswagen 39

Svega 14 primjeraka napravljeno

 

Prvi april je prošao. Sve šale koje su nam servirali proizvođači smo propratili letimično, ne hvatajući se na mamac. Možda će neko pomisliti kako se šalimo i nastojimo biti duhoviti sa ovim člankom, međutim, pravi znalci će znati o čemu je riječ.

 

Vratimo se u daleku, za svijet nesretnu 1939. godinu. Ferdinand Porsche je dizajnirao prototip Volkswagena 39. Cilj je bio kreirati automobil koji će bez problema proputovati od Berlina do Rima. Tada je to bio izuzetan poduhvat, a tim povodom, u 39 je ugrađen motor Type 64 čija je snaga podignuta na 32 KS.

 

Sa ovim motorom pod haubom, Ferdinand i njegov sin su često vozili od Zuffenhausena do Volkswagenove fabrike u Wolfsburgu, koja je i dalje bila u gradnji, i do glavnog grada – Berlina. Sa ovim snažnijim motorom, automobil je tada postizao za to vrijeme nevjerovatnih 145 km/h. Dok su trajale pripreme za planiranu serijsku proizvodnju Modela 39, komponente kao što su krila, zakrivljena hauba, izrađivane su karoserijskoj presi, proizvodnoj metodi koja je kasnije dodatno razvijena i trajno korištena.

 

Prvi Volkswagen 39 koji je izašao iz Porscheove produkcijske trake nosio je broj šasije 1-00003. Prvi kupac Modela 39 odvezao ga je u Berlin, u sjedište Njemačke fronte rada. Nije poznato za šta im je automobil služio, ali pretpostavka je da su ga koristili u promotivne svrhe i buđenje entuzijazma među klijentima. Nakon Drugog svjetskoj rata, automobil je pronađen u očajnom stanju. Kolekcionar iz Hamburga je kupio ovaj automobil 1948. godine i učestalo radio na automobilu kako bi ga održao u životu.

 

Prije pet godina, taj automobil kupili su Thomas König i Oliver Schmidt, osnivači jednog hamburškog muzeja posvećenog prototipovima. Nakon više od tri godine rada sa specijalistima za Volkswagenova vozila, Model 39, broj 1-00003 je restauriran i vraćen u fabričko stanje Mnoge komponente su morale biti ponovo ručno izrađene. Obojen u Nitro crnu boju, ovaj primjerak je jedini koji i dalje postoji i sija kao i prvoga dana kada je proziveden.

12:54 | Apr 4, 2019

KOMENTARI (0)