SPORT / WRC

WRC Švedska: Tanak pobjednik i novi lider šampionata

Estonac preuzeo lidersku poziciju

 

Ovogodišnji reli u Švedskoj jedan je od onih koji najbolje pokazuju koliko je reli nemilosrdna i zahtjevna disciplina. Na reliju nema razlike između šampiona i početnika. Obojica su u jednakoj opasnosti da svaku grešku skupo plate. Tako je bilo ove godine u Švedskoj.

 

Najbolji odgovor na sve izazove koje je ovogodišnje izdanje relija postavilo pred vozače, dao je Ott Tanak. Vozač Toyote koji važi za najbržeg vozača današnjice, u odličnom ritmu je odvezao od početka do kraja i zasluženo slavio, po sedmi put u karijeri. On je iza sebe ostavio Esapekku Lappija u Citroenu, ali i jednog od glavnih rivala za titulu, Thierrya Neuvillea u Hyundaiju. Lappi nije pokazivao naročito veliku brzinu, ali je bio dovoljno konstantan da uz pomoć timske igre, ostavi Neuvillea iza sebe. Neuville je ponovo pokazao da spada u red najkvalitetnijih vozača današnjice. Problemi sa podešavanjem auta mu nisu olakšali život, ali za razliku od najvećeg rivala, Sebastiena Ogiera, Neuville nije napravio veliku grešku.

 

Zaključci koje možemo izvući iz ovog relija su i dalje kratkoročni, obzirom da se stvari u WRC šampionatu promijene za djelić sekunde. Ipak, za sada se Tanak i Toyota čine kao najozbiljniji kandidati za titulu ove godine. Tanak je u izuzetno dobroj formi, a Toyota Yaris WRC je daleko najbolji automobil trenutno. Ne vidimo ni jednu pravu manu koju ovaj automobil ima. Savršen balans uz vrhunske performanse, vozačima omogućuje vožnju na limitu. Hyundai i20 WRC, koji je 2017. bio daleko najbrži automobil, počinje da stvara ozbiljne probleme svojim vozačima jer sve češće možemo čuti nekog od vozača da se žali kako automobil ili podupravlja, ili ide u drugu krajnost i postaje preupravljiv. Citroen, od statusa najgoreg automobila stigao je do toga da čak i prosječan vozač poput Lappija ima odlična vremena na brzincima. Veliku ulogu odigrao je i Sebastien Loeb koji je vozio taj auto na tri relija prošle godine i dao smjernice Citroenu kako da razvija automobil. To je nešto što je itekako potrebno Hyundaiju ako imaju namjeru izazvati Toyotu i Otta Tanka ove godine.

 

Naredni reli, vozi se u Meksiku. Visoke temperature, nadmorska visina, problemi i za automobile i za vozače. Prošlogodišnju pobjedu brani Sebastien Ogier, a zanimljivo je da Toyota u Meksiku nikada nije ostvarila plasman čak ni u top 5. Najbolji rezultat ostvario je Jari Matti Latvala, šesto mjesto osvojeno 2017. godine, dok su prošle godine, sve tri Toyote doživjele katastrofu i startovali pod Super Rally pravilima. Reli Meksiko se vozi od 07.03. do 10.03.2019.

15:06 | Feb 17, 2019

KOMENTARI (0)